Homestuck Academy - RPG forum
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Regulamin forum

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin



Liczba postów : 127
Join date : 10/08/2014

Regulamin forum Empty
PisanieTemat: Regulamin forum   Regulamin forum I_icon_minitimePon Sie 11, 2014 6:09 pm

Regulamin forum Regulamin_by_hileycaine-d7ult8b
Regulamin jest tym, co wszyscy użytkownicy forum lubią najbardziej. Miłego czytania.

1. Administracja
- Admin naprawdę nie gryzie, nie obdziera żywcem ze skóry ani nie zabija bez uzasadnienia, więc nie musicie się bać, jeśli uważacie, że chcecie o czymś do takiego kogoś napisać. No, chyba że traficie na gorszy dzień/humor, to wtedy pewnie skończy się tylko na, ewentualnie, brutalnej szczerości. Bądźmy poważni, ludzie, to nie przedszkole, nie będziemy doprowadzać do obryzgiwania ścian krwią bez naprawdę dobrego powodu. Kto to potem będzie sprzątał?
- Admin, uwaga – nie jest nieomylny. Zdziwieni? Nie tylko Wy. W każdym razie, jeśli nie pasuje Wam coś, co admin mówi/pisze, śmiało zwracajcie uwagę. Konsekwencje? Patrz podpunkt wyżej. Uprasza się również o nie wykłócanie się z adminem. Admin to admin, na swoim forum może wszystko. Chociaż nie będzie to nadmiernie wykorzystywane.
- Nawet jeśli admin jest osobą, która często i gęsto siedzi przed monitorem, nie robi tego cały czas. Każdy ma jakieś swoje sprawy do załatwienia o różnych porach dnia i nocy, więc, miejcie litość, nie męczcie non stop. Trochę cierpliwości, wszystko dokładnie będzie czytane i odpowiedzi będą wysyłane na miarę adminowych możliwości.

2. Co się tyczy karty postaci (KP)
- Pisanie karty postaci nie powinno przekraczać dwóch tygodni. Oczywiście im szybciej, tym lepiej, ale żeby nie było tak, że karty będą robione "na odwal". Jeśli zostaniecie poproszeni o zmianę/poprawienie karty, dostosujcie się do prośby. Dopisanie czy zmienienie czegoś nie jest ani trudne, ani szczególnie praco- i czasochłonne. Ale jeśli, z przyczyn uzasadnionych i przedstawionych adminowi, nie wyrobicie się w ustalonych dwóch tygodniach, nie ma większego problemu. Musicie to tylko zgłosić.
- Pisania postów na fabule bez napisanej i ZAAKCEPTOWANEJ KP proszę unikać – jak ognia. Wyjątkiem jest chatbox – co by się Wam nie nudziło, kiedy admin nie będzie mógł od razu przeczytać i zaakceptować karty. Tam możecie pisać "poza nawiasami/krechami/na fabule" ile dusza zapragnie.
- Jeśli już napiszecie kartę, trzymajcie się "swojego kanonu". A przynajmniej nie odchodźcie od niego zbyt daleko.
- Nasze postaci są zróżnicowane i zdajemy sobie z tego sprawę. Mają mniej lub bardziej wybuchowe charaktery i zdarza im się rzucać przekleństwami (w przypadku Karkata jest to stan permanentny). Owszem, zezwala się w niektórych przypadkach na przeklinanie, ale żeby tylko bez zbędnego przesadyzmu, nawet, jeśli na tym polega quirk danej postaci. Po przekroczeniu pewnej granicy wysyłane jest upomnienie, następnie ostrzeżenie. Potem może być już tylko gorzej – czasowy ban lub całkowite usunięcie konta.
- I, ludzie, każdy ma jakieś wady, nikt nie jest idealną Mary Sue! Weźcie to pod uwagę, pisząc swoje karty. Tylko nie przeginajcie i dajcie też zalety. Spróbujcie znaleźć jakąś równowagę w tym wszystkim. A jeśli już naprawdę nie możecie nic wymyślić, skorzystajcie z generatorów umieszczonych w temacie Strony pomocne użytkownikom.
- Pod kartami postaci powinien znajdować się jedynie akceptacyjny wpis od admina, ewentualnie jakieś uwagi przed ostateczną akceptacją. Tyle wystarczy, reszta będzie kasowana.

3. Konta i organizacja postaci
- Postaci nie mogą mieć takich samych symboli. Lepiej sprawdzić w kartach postaci lub później w odpowiednim spisie co jest już zajęte, celem uniknięcia nieporozumień i ewentualnych kłótni.
- Można grać postaciami w wersjach "fem!" lub "male!", tylko i wyłącznie w momencie, kiedy na forum nie ma postaci oryginalnej. Na przykład można założyć konto male!Feferi tylko wtedy, kiedy nie ma Feferi jako takiej. To samo tyczy się wersji Humanstuck (ludzkie wersje trolli) czy Trollstuck (trollowe wersje ludzi), bo i takie będą mile widziane na forum.
- Multikonta to coś w rodzaju przywileju, tak naprawdę nie każdy się do tego nadaje. Poza tym, dajcie innym szansę na stworzenie postaci.
- O chęci posiadania drugiego konta należy powiadomić admina. Dopuszcza się posiadanie jednego konta postaci kanonicznej i jednego konta postaci własnej. Nie więcej.
- Pisanie własnymi dwoma kontami w temacie (czyli na zasadzie "sam ze sobą") jest bez sensu. Nie róbcie więc tego.
- Dozwolone pary wszelakie. Oczywiście za zgodą obu stron. To już Wasza decyzja.

4. Posty i chatbox
- Większość z Was na pewno wie, jak powinien wyglądać post - trzecia osoba liczby pojedynczej, dialogi pogrubione (bez względu na quirk), myśli zapisane kursywą, a przede wszystkim - piszemy wyłącznie za własną postać (chyba, że mamy ochotę wprowadzić w akcję swojego Sprite’a lub Lususa). Dajcie innym trochę swobody wyboru i nie podejmujcie za nich decyzji.
- Dbajcie o przynajmniej względny wygląd swoich postów i nie używajcie w nich emotek (quirki są wyjątkiem potwierdzającym regułę). W pozostałych częściach postu pokażcie, że można, i opiszcie uczucia, zamiast uciekać się do czegoś, co w tym wypadku jest zbędne. Przy okazji, podbijamy stawkę minimalnego tekstu w poście do zdań w ilości czterech. To naprawdę nie jest trudne, napisać przynajmniej tyle. Nikt nie zabrania pisania referatów, ale… nie popadajmy ze skrajności w skrajność.
- Kolory dopuszczalne są jedynie w dialogach, nie kolorujcie całych postów, bo możliwe, że będzie się to źle czytało. Na chatboxie wystarczy jedynie kolorowy nick postaci. Admin może napisać coś kolorem pod postami użytkowników, ale tylko po to, żeby bardziej zwrócili na to uwagę.
- Oczywistą sprawą jest konieczność przestrzegania zasad ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Nie słuchajcie Czesława Mozila, polski wcale nie jest taki trudny, w dodatku wiele programów, z edytorem postów na forum włącznie, może pomóc Wam unikać przynajmniej podstawowych błędów. Rozumiem, że można pisać w późnych/wczesnych godzinach lub mieć postać, która nie przejmuje się błędami. Ale w zapisie całej reszty prócz dialogów w takim przypadku, proszę pamiętać o poszanowaniu wyżej wymienionych zasad.
- W ciągu pełnego tygodnia należy przynajmniej raz się zalogować i napisać jeden post. To nie są wielkie wymagania, forum będzie prosperowało i będzie widać, że Wam zależy. No cóż, wiadomo, że różne rzeczy się trafiają i że komuś może coś wypaść. Nieobecności dłuższe niż wspomniany tydzień uwzględnia się w odpowiednim temacie. Osoby, które nie zaznaczą swojej nieobecności, po dwóch tygodniach dostaną maila z zapytaniem od admina, a po kolejnym tygodniu bez odpowiedzi stracą swoje konto/a.
- Postać to też, poniekąd, człowiek (lub troll), więc się nie rozdwoi i nie będzie fizycznie w dwóch miejscach na raz - to jest raczej logiczne, że nie można znajdować się jednocześnie w miejscu A i B. Bez nadmiernego zaginania czasoprzestrzeni, uprzejmie proszę. Bo o ile mogą się znaleźć jakieś przypadki z nadzwyczajnymi zdolnościami, to... i tak lepiej zachować chociaż minimum realizmu, prawda?
- Treści nieodpowiednie i obraźliwe dla innych userów w postach będą automatycznie kasowane.
- … chociaż, z drugiej strony, treści erotyczne na fabule nie są absolutnie zabronione. Każde napisane porno należy stosownie cenzurować za pomocą "[spoiler ]treść[/ spoiler]" (usuwając spacje z odpowiednich miejsc). Być może nie każdy ma ochotę czytać takie sceny, a dodatkowo na forum mogą przypadkiem być osoby niepełnoletnie. Co z tego, że same mogą pisać takie rzeczy? Ano, nic z tego. Kody są dla ludzi, można ich spokojnie używać.
- Wyjście z tematu należy zaznaczyć. Jak? To już właściwie zależy od Was samych.
- Grać można i przez posty, i na chatboxie, ale żeby nie okazało się przypadkiem, że tego drugiego jest więcej niż pierwszego. W drugą stronę też to działa, ale aż tak bardzo.
- Co się natomiast tyczy samego chatboxu – niewtajemniczonych uświadamiam – to, co nie dotyczy fabuły w ścisłym sensie, zapisujemy w jakimkolwiek nawiasie lub wpisując przed wypowiedź coś takiego - "//" (no, chyba, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby mieć taki quirk… to wtedy trzeba wymyślić coś innego). Warto o tym pamiętać, żeby potem nie wynikło z tego jakieś nieporozumienie, nawet przypadkiem. Poza tym, to ułatwia wszystkim życie, serio. Lepiej wiedzieć czy pisze się z postacią, czy użytkownikiem.
- Nadmierne kłótnie na chatboxie skutkują wyrzuceniem i/lub zbanowaniem na czas minimum tygodnia.

5. Czego Wam nie wolno, co wolno, co podlega głębszym dyskusjom, a co jest absolutnie wymagane
- Absolutnie nie ma zezwolenia na obrażanie się nawzajem. Przez to rozumie się, że szanujemy się wzajemnie. Wszelkie spory, które nie dotyczą fabuły tak w postach jak i na czacie, uprasza się o załatwianie wszędzie, byle nie publicznie na forum. A niech no tylko się admin dowie, że wykłócacie się gdzieś, gdzie nie powinniście tego robić…
- Sprzeczki z administracją też nie są mile widziane. Bardzo nie są. Ale o tym już było, przejdźmy dalej.
- Każdy user ma prawo głosu. Możecie wygłaszać swoje opinie i poglądy na różne tematy tak długo, dopóki nie obrażacie innych userów. Jeśli chcecie zgłosić jakieś pomysły, droga wolna.
- Należy potwierdzić znajomość regulaminu. Stawiamy na standardowe "podpisy" w temacie akceptacyjnym, przynajmniej wszystko będzie w jednym miejscu. Brak podpisu równa się zwróceniu uwagi, nie zdziwcie się więc, jeśli dostaniecie przypomnienie. Jeśli wszystko będzie tak jak powinno, słowem nikt Wam o tym nie wspomni. Podpis można złożyć posługując się kolorem i quirkiem postaci. W zasadzie jakkolwiek można się podpisać.

6. Sprawy techniczne i inna organizacja
- Niektórzy mogą mieć problem ze znalezieniem sobie odpowiedniego avatara/emblematu. Postarajcie się z tym jednak wyrobić w tydzień, a jeśli się Wam nie uda, napiszcie, może uda się coś zaradzić wspólnymi siłami. Można rysować własne avy, owszem. Jeśli chcecie takowy zrobić osobiście, macie lekko ponad tydzień. Tydzień z kawałkiem w postaci dni trzech.
- Ogółem rozmiar avatara nie powinien przekraczać 150 pikseli szerokości i 200 pikseli wysokości.
- Obowiązuje zakaz nadmiernego offtopu w miejscach, które nie są do tego "przystosowane" oraz samowolnego wstawiania do podpisu reklam i innych temu podobnych.
- Naboru na moderatorów na razie nie prowadzi się. Ale w razie czego pojawią się odpowiednie powiadomienia.

O zmianach wszelakich będziecie powiadamiani w odpowiednim czasie, a przede wszystkim, o ile takowe się pojawią.
Powrót do góry Go down
https://homestuck-academy-rp.forumpolish.com
 
Regulamin forum
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Eventy na forum
» Spis postaci na forum

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Homestuck Academy - RPG forum :: Sprawy organizacyjne :: Regulamin-
Skocz do: